Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Γιώργος Πουρνάρας: Δήλωση Υποψηφιότητας και Αναλυτικές Θέσεις για την Αλυζία

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
ΜΥΤΙΚΑΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
ΤΗΛ: 2640-81284
FAX: 2640-81184
KIN: 6974-896080
E MAIL: gnpournaras@tee.gr
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
(ΑΛΥΖΙΑΣ)

ΣΥΝΔΗΜΟΤΙΣΣΕΣ – ΣΥΝΔΗΜΟΤΕΣ
Εκτιθέμενος στην κρίση σας ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος για το ΔΗΜΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ (Δ.Ε. ΑΛΥΖΙΑΣ) στις προσεχείς εκλογές του ΜΑΪΟΥ με την ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ, θα ήθελα να παραθέσω μερικές σκέψεις, θέσεις και προτάσεις για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης άποψης για την υποψηφιότητα μου.

Γεννημένος στο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ, ζω από το 1963 στο ΜΥΤΙΚΑ αδιαλείπτως μέχρι σήμερα (πάνω από 50 χρόνια – μια ζωή δηλαδή). Αφού σπούδασα στην ΑΘΗΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (1974-80), από το 1981-82 εγκαταστάθηκα σαν ελεύθερος επαγγελματίας – μηχανικός στο ΜΥΤΙΚΑ, όπου διατηρώ Τεχνικό Γραφείο Μελετών.

Όντας ανεξάρτητος κομματικά, αλλά έντονα πολιτικοποιημένος (με την Αριστοτελική έννοια του όρου δηλαδή με έντονο ενδιαφέρον για τα συλλογικά προβλήματα), λόγω της φύσης της δουλειάς μου απέκτησα συν τω χρόνω, από τότε μέχρι σήμερα, μια ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία της ευρύτερης περιοχής, τα προβλήματα της, τις τεράστιες ελλείψεις βασικών έργων υποδομής που δεν σχεδιάστηκαν και δεν κατασκευάστηκαν ποτέ και οδήγησαν στη συνεχή υποβάθμισή της, παρά τις τεράστιες δυνατότητες που υπήρχαν και υπάρχουν.


Ο έντονος κομματισμός, ο λαϊκισμός, ο τοπικισμός, ο νεποτισμός και η οικογενειοκρατία οδήγησαν στη συγκρότηση αρχηγοκεντρικών – κομματικών Κοινοτικών και στη συνέχεια Δημοτικών σχημάτων, που κατέκτησαν την τοπική εξουσία και τη διαχειρίσθηκαν μέχρι σήμερα χωρίς στοιχειώδες σχέδιο, όραμα και στόχους.

Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι η πλήρης απαξίωση του μισού (και όχι μόνον) Ξηρομέρου, από το ΜΥΤΙΚΑ μέχρι τον ΑΣΤΑΚΟ και τις ΦΥΤΕΙΕΣ.

Στις προσεχείς κρίσιμες εκλογές θα κριθεί αν θα συνεχιστεί αυτή η αδιέξοδη και αναποτελεσματική πολιτική ή θα υπάρξει ανατροπή με την ανάληψη ευθύνης διοίκησης του Δήμου από την “ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ” με ΔΗΜΑΡΧΟ τον ΗΛΙΑ ΓΕΩΡΓΑΛΗ.
Αν δεν σχεδιαστούν και μελετηθούν τα αναγκαία έργα υποδομής του Δήμου από την επαύριο των εκλογών, ώστε να ενταχθούν σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα και να κατασκευαστούν, η συνεχής υποβάθμιση θα συνεχιστεί περαιτέρω.

Η απερχόμενη Δημοτική Αρχή, με φεουδαρχική αντίληψη για την άσκηση πολιτικής, απεδείχθη αδαής και ανίκανη να σχεδιάσει και κατ’ επέκταση να υλοποιήσει κάποιο σημαντικό έργο υποδομής. Απλή διαχείριση ενός χρεοκοπημένου Δήμου, παράνομες κατατμήσεις για κατασκευή μικροέργων και εξυπηρέτηση ημετέρων εργολάβων, αδιαφορία για σχεδιασμό μεγάλων και αναγκαίων υποδομών. Μοναδικό μέλημα η επανεκλογή και η διαχείριση με ιδιωτικά κριτήρια του Δήμου, που θα ακυρώσει κάθε ελπίδα για την απόκτηση των αναγκαίων έργων υποδομής.
Αντίστοιχα, ο έτερος “ισχυρός” συνδυασμός που επιχειρεί να κατακτήσει την εξουσία με επικεφαλής υποψήφιο Δήμαρχο έναν επαγγελματία της πολιτικής, κομματικά διορισμένο και απολυμένο Δημόσιο Υπάλληλο για παράβαση καθήκοντος κατά την άσκηση των καθηκόντων του σαν ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΥΖΙΑΣ, είναι το άλλο μισό του σάπιου και διεφθαρμένου ντόπιου πολιτικού συστήματος. Με δείγματα γραφής το ερημωμένο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ (12 χρόνια πρόεδρος) και την πλήρως απαξιωμένη ΑΛΥΖΙΑ (8 χρόνια Δήμαρχος), επιχειρεί να επανέλθει στο προσκήνιο, χωρίς κανένα σχέδιο για την περιοχή, απλά να (ξανά)διαχειριστεί τα Δημόσια πράγματα με ιδιωτικά κριτήρια.
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω, η ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ της οποίας έχω τιμή να είμαι μέλος, μια κίνηση πολιτών με αναφορά σε προηγούμενους αγώνες για το ΠΛΑΤΥΓΥΑΛΙ, ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ κλπ, διαβουλεύεται, συζητά και προτείνει θέσεις για τα τοπικά προβλήματα, υιοθετώντας τον μακροπρόθεσμο επιστημονικό σχεδιασμό για την επίλυση τους. Έχοντας επιλέξει με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες ως επικεφαλής υποψήφιο Δήμαρχο τον συμπολίτη μας ΗΛΙΑ ΓΕΩΡΓΑΛΗ, εγνωσμένου ήθους πολίτη και επιστήμονα δοκιμασμένο από χρόνια σε συλλογικούς αγώνες, απευθύνθηκε σε όλους τους συμπολίτες μας και συγκρότησε τον αυτοδιοικητικό συνδυασμό “ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ”, που διεκδικεί την διοίκηση του Δήμου.
Οι διαφορές μας με τους άλλους 2 συνδυασμούς που εκφράζουν το σάπιο και διεφθαρμένο, πέραν του ήθους και της ακεραιότητας των μελών μας και του επικεφαλής υποψηφίου Δημάρχου, είναι ΔΟΜΙΚΕΣ: Είμαστε μια συλλογική ομάδα μη επαγγελματικών της πολιτικής, κανονικοί άνθρωποι και εργαζόμενοι, μη κρατικοδίαιτοι, που διαβουλεύεται σε μόνιμη βάση (ολόκληρη την 4ετία), σχεδιάζει και προτείνει θέσεις με επιστημονικά κριτήρια. Έχουμε όραμα και σχέδιο, και παράλληλά έμπειρα επιστημονικά στελέχη για τη δρομολόγηση και επίλυση των προβλημάτων για την απόκτηση των αναγκαίων έργων υποδομής.
Επειδή λοιπόν, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια υπάρχουν οι πολιτικές προϋποθέσεις που πάντα έθετα σαν ενεργός πολίτης για να συμμετέχω σε μία εκλογική διαδικασία (αυτά δηλαδή που αναφέρονται στην προηγουμένη παράγραφο), συμπαρατάσσομαι με την ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ και διεκδικώ την υποστήριξη σας για την εκλογή μου ως δημοτικός σύμβουλος. Πιστεύω ότι υποστηρίζοντας τις νέες και υγιείς δυνάμεις της περιοχής, που εκφράζονται μέσα από το συνδυασμό μας, μπορούμε να κατακτήσουμε την νίκη στις προσεχείς δημοτικές εκλογές και να διοικήσουμε το δήμο για την επόμενη 5ετία. Με τη δική σας θέληση θεωρώ ότι η παρουσία μου στο νέο δημοτικό συμβούλιο μπορεί να είναι χρήσιμη και επωφελής.
Γι΄αυτό παραθέτω στη συνέχεια το περίγραμμα των σκέψεων μου για τα προβλήματα της ΑΛΥΖΙΑΣ που γνωρίζω καλύτερα (για τον ΑΣΤΑΚΟ και τις ΦΥΤΕΙΕΣ εκφράζομαι από τις θέσεις της κίνησης μας).
1. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΙΑ Δ.Ε. ΑΛΥΖΙΑΣ
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΛΥΖΙΑΣ αποτελείται από τους οικισμούς ΜΥΤΙΚΑ, ΚΑΝΔΗΛΑΣ, ΒΑΡΝΑΚΑ, ΠΑΝΑΓΟΥΛΑΣ και ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΟΥ, που αποτέλεσαν τον πρώην Καποδιστριακό ΔΗΜΟ ΑΛΥΖΙΑΣ.
Ουσιαστικά αποτελούν μια ενιαία “ανοικτή” πόλη, λόγω των μικρών αποστάσεων μεταξύ τους και του φυσικού αναγλύφου της περιοχής. Οι 5 οικισμοί περιβάλλουν μια επίπεδη γεωγραφική λεκάνη, που περικλείεται προς Βορράν (από ΒΔ έως ΒΑ) από τα Ακαρνανικά όρη και καταλήγει Νότια προς τη θάλασσα.
Μέχρι πριν από 35-40 χρόνια η περιοχή, λόγω ανυπαρξίας οδικού δικτύου προσπέλασης προς τα Αστικά κέντρα ήταν απομονωμένη από αυτά, με μόνη φυσική διέξοδο τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η “ανάπτυξη” του παραθαλάσσιου ΜΥΤΙΚΑ σαν οικονομικού και διοικητικού κέντρου της περιοχής (συγκέντρωση και μεταφορά εμπορευμάτων, θαλάσσιες συγκοινωνίες κλπ).
Από το 1975-80 και μετά τη διάνοιξη των οδών προς ΠΑΛΑΙΡΟ – ΒΟΝΙΤΣΑ και προς ΑΣΤΑΚΟ – ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ “έπαυσε” η απομόνωση της περιοχής και άλλαξαν σημαντικά οι τοπικοί συσχετισμοί, με αποτέλεσμα ο ΜΥΤΙΚΑΣ που είχε “επαναπαυθεί” στα κεκτημένα, άρχισε να φθίνει.
Από το 1982, που το θεσμικό πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης άλλαξε και υπήρχαν δυνατότητες για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της περιοχής, οι τότε εκλεγμένοι Κοινοτάρχες, λειτουργώντας σαν τοπάρχες, αγνόησαν την ανάγκη για τη δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης της περιοχής, θεωρουμένης ως συνόλου, με την κατασκευή των αναγκαίων έργων υποδομής (π.χ. Εθελοντική συνένωση σε ενιαίο Δήμο, άρδευση κάμπου, ενιαίο έργο ύδρευσης όλων των οικισμών από τα Ακαρνανικά, ανάπτυξη της ενιαίας παραλιακής ζώνης, βιολογικός καθαρισμός, διαχείριση απορριμμάτων κλπ) και πορεύθηκαν με στενά τοπικιστική λογική, στα πλαίσια των μικρών οικισμών τους.

Αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης ήταν η περιοχή να μην αποκτήσει τις αναγκαίες για την αυτόνομη και την αυτάρκη ανάπτυξη της υποδομές. Άμεση συνέπεια η γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή που αποτελούσε τη βάση της οικονομίας της περιοχής, να φθίνει συνεχώς (με τις ευλογίες της τότε Ε.Ο.Κ.) και οι περισσότεροι νέοι να εγκαταλείψουν την περιοχή.
Το 1998, όταν ήδη η περιοχή ήταν σε φθίνουσα πορεία, με την υποχρεωτική και με καθαρά κομματικά και προσωπικά κριτήρια συνένωση των κοινοτήτων σε ενιαίο ΔΗΜΟ με έδρα την ΚΑΝΔΗΛΑ απαξιώθηκε περαιτέρω με την επικράτηση των ανίκανων, συνασπισμένων τοπαρχών.
Για 12 ολόκληρα χρόνια οι τότε Δημοτικές Αρχές διαχειρίστηκαν την εξουσία τους με την ίδια λογική που επικρατούσε και πριν. Ούτε ένα διακοινοτικό έργο δεν σχεδιάστηκε (με την προκήρυξη ανάλογων μελετών). Αντίθετα με ρουσφετολογική λογική προωθήθηκαν επί μέρους έργα, χωρίς προοπτική ανάπτυξης, πολλά από αυτά χωρίς τις νόμιμες εγκρίσεις (παράνομη επέκταση λιμανιού ΜΥΤΙΚΑ, παράνομες γεωτρήσεις στην ΚΑΝΔΗΛΑ κλπ).
Αποτέλεσμα τελικά: Υπανάπτυξη, μαρασμός, φυγή της νεολαίας.
Το 2010, μεσούσης της τεράστιας οικονομικής κρίσης που μαστίζει την χώρα, με το μνημονιακό σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, πάλι με απαράδεκτα κομματικά “μαγειρέματα”, ο ήδη απαξιωμένος Δήμος ΑΛΥΖΙΑΣ ενσωματώθηκε στο διχοτομημένο τμήμα της επαρχίας Ξηρομέρου και αποτελεί ενότητα του Καλλικρατικού Δήμου με έδρα τον ΑΣΤΑΚΟ.
Στα 4 χρόνια που πέρασαν υπό το νέο καθεστώς, μαζί με την πλήρη καταρράκωση κάθε έννοιας υπεύθυνης και ικανής διακυβέρνησης από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή, επήλθε ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση της Δημοτικής Ενότητας ΑΛΥΖΙΑΣ, η οποία εγκαταλείφθηκε εντελώς στην τύχη της.
2. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Η ενότητα της ΑΛΥΖΙΑΣ έχει σημαντικές δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης με την προϋπόθεση ότι θα σχεδιασθούν οι απαραίτητες υποδομές.
Η περιοχή είναι κατάλληλη για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία) με σύγχρονες μεθόδους, καθώς και την ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη με οικολογικό και αγροτουριστικό χαρακτήρα.
Για την επίτευξη του στόχου αυτού πρέπει να γίνει ο κατάλληλος σχεδιασμός και με αποφάσεις του ΔΗΜΟΥ:
α) Να προκηρυχθεί η σύνταξη και η έγκριση μελέτης Σχεδίου Χωροταξικής Οργάνωσης Ανοικτών Πόλεων (ΣΧΟΑΠ) για τη Δημοτική Ενότητα ΑΛΥΖΙΑΣ, σε συνδυασμό με μια αναπτυξιακή μελέτη σε βάθος 10ετίας. Η μελέτη αυτή, που θα εγκριθεί μέσα από προτάσεις και διαβούλευση με όλους τους φορείς, θα αποτελέσει το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής για το μέλλον. Θα καθορίσει χρήσεις γης (τι επιτρέπεται και τι όχι), θα προτείνει έργα και κατευθύνσεις ανάπτυξης. Θα αποτελεί το “μπούσουλα” για κάθε υπεύθυνη αρχή, που θα είναι υποχρεωμένη να το τηρεί και να το σέβεται και όχι να αυτοσχεδιάζει με βάση ιδιωτικά συμφέροντα. Θα προβλέπει επεκτάσεις σχεδίων Πόλης, πολεοδομήσεις οικισμών, θέσεις για την έγκριση σχεδίων παραθεριστικής κατοικίας, τουριστικές ζώνες κλπ, ώστε δεν θα είναι δυνατή η έγκριση σε αυτές τις θέσεις μη συμβατών χρήσεων (π.χ. ιχθυοκαλλιεργειών).
Θα είναι δηλαδή ένα πλήρες πλαίσιο που θα προσδιορίζει κατευθύνσεις ανάπτυξης και τα έργα για να πραγματοποιηθεί αυτή και, καθώς θα είναι και θεσμοθετημένο, θα αποτελεί υποχρέωση για την πολιτεία να προωθήσει και να υλοποιήσει τις προβλέψεις του (ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 1).

β) Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην γεωργική παραγωγή με την αξιοποίηση του κάμπου των 20.000 στρεμμάτων περίπου, ο οποίος εδώ και 50 χρόνια περίπου καλύπτεται από ελαιόδενδρα. Αποτελεί φυσικό θερμοκήπιο και είναι ιδανικός για την ανάπτυξη παντός είδους καλλιεργειών. Αφού γίνει η κατάλληλη μελέτη, πρέπει στη συνέχεια να γίνει ένα έργο άρδευσης (ίσως και αναδασμού) του κάμπου, με ταυτόχρονη κατασκευή ενός πλήρους δικτύου αγροτικών δρόμων.
Το έργο αυτό της άρδευσης (π.χ. από τα Ακαρνανικά όρη) ή από το φράγμα ΑΧΥΡΩΝ, μπορεί να είναι έργο πολλαπλής σκοπιμότητας, δηλαδή να είναι ταυτόχρονα και υδρευτικό και να υδρεύονται με το ίδιο έργο και με κατάλληλο νερό, όλοι οι οικισμοί της ΑΛΥΖΙΑΣ. Έτσι 9
θα εκλείψουν οι τοπικισμοί και ταυτόχρονα όλοι οι κάτοικοι της ΑΛΥΖΙΑΣ θα πίνουν υγιεινό-πόσιμο νερό από τα Ακαρνανικά, με πολύ φθηνότερο κοστολόγιο.
γ) Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να γίνει ένα κοινό έργο ύδρευσης για όλη την ΑΛΥΖΙΑ (και το ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ) από τα ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ή το φράγμα των ΑΧΥΡΩΝ. Το κόστος δεν είναι μεγάλο (τα εσωτερικά δίκτυα έχουν ανακατασκευαστεί πρόσφατα) και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης θα είναι πολύ μικρότερο. Το κυριότερο βέβαια είναι η ποιότητα του νερού, γιατί ουσιαστικά σήμερα και οι 5 οικισμοί (πλην του Βάρνακα ίσως) υδρεύονται με ακατάλληλα και μη πόσιμα νερά.
Ειδικά για το ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα για την χωρίς προβλήματα ύδρευσή του. Το υπάρχον δίκτυο πρέπει να συντηρηθεί και να αντικατασταθούν τα καταπονημένα και παλιά τρία αντλιοστάσια του δικτύου, ώστε να αποφευχθούν οι συχνότατες βλάβες τους που προκαλούν συνεχείς διακοπές. Επίσης, για το καλοκαίρι που η ζήτηση του νερού πολλαπλασιάζεται και το νερό δεν επαρκεί ούτε για τους πολίτες ούτε για τα ζώα της περιοχής του Αρχοντοχωρίου, πρέπει να αξιοποιηθούν οι δύο ανοιχτές ομβροδεξαμενές (Λούτσες) για το πότισμα το ζώων καθώς και η υπάρχουσα δεξαμενή κάτω από την εκκλησία του Αγ. Σπυρίδωνα.
δ) Κομβικής σημασίας για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου που εκτείνεται ανατολικά του ΜΥΤΙΚΑ και φθάνει σε απόσταση 10 km περίπου μέχρι τον Αγριλιά Αρχοντοχωρίου.
Πρέπει να ανατεθεί άμεσα και να γίνει μια πλήρης μελέτη για την αξιοποίηση της παραλιακής αμμώδους ακτής από ΜΥΤΙΚΑ μέχρι ΠΑΛΗΟΒΑΡΚΑ. Η μελέτη θα έχει σαν άξονα τη δημιουργία παραλιακού δρόμου, που θα λειτουργεί κύρια σαν πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος και δευτερεύοντος σε ένα μικρό διάζωμα του (π.χ. 3,00 μέτρα) σαν αυτοκινητόδρομος μικρής ταχύτητας (με σαμαράκια). Ο δρόμος αυτός θα συνδέεται με την επαρχιακή οδό ΜΥΤΙΚΑ – ΑΣΤΑΚΟΥ με καθέτους δρόμους (ήδη υπάρχουν μερικοί). Όλα αυτά μπορούν να γίνουν με την προκήρυξη της ανάλογης μελέτης για την έγκριση τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου, που μπορεί να περιλαμβάνει και την έγκριση πολεοδομικού σχεδίου ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. Με αυτό τον τρόπο θα αποτελέσει πόλο έλξης και τουριστικής ανάπτυξης όλη η αναξιοποίητη παραλιακή ζώνη και ταυτόχρονα θα ελεγχθεί η αυθαίρετη δόμηση, που χρόνο με το χρόνο πνίγει την περιοχή και την απαξιώνει (ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 2).


 ε) Επειδή ο ΜΥΤΙΚΑΣ αποτελεί την πρώτη και σημαντική εικόνα της ΑΛΥΖΙΑΣ στον επισκέπτη και παράλληλα έχει μείνει πολύ πίσω, είναι ανάγκη να γίνουν άμεσα κάποιες ενέργειες για την ανάπτυξη του, που θα συντελέσουν στην ανάπτυξη ολόκληρης της ΑΛΥΖΙΑΣ. Ειδικότερα, χρειάζεται:
(i) Να προχωρήσει και αφού ολοκληρωθεί η μελέτη του Βιολογικού Καθαρισμού, να κατασκευασθεί άμεσα το έργο
(ii) Να ολοκληρωθεί και να εγκριθεί η μελέτη επέκτασης του ΜΥΤΙΚΑ που εκκρεμεί από το 1994. Να ολοκληρωθεί, μετά από έγκριση της, και η πράξη εφαρμογής αυτής της επέκτασης.
Παράλληλα, πρέπει να γίνει η εφαρμογή του ισχύοντος από το 1936 και ανεφάρμοστου, για 80 χρόνια σχεδόν, σχεδίου πόλης του υπάρχοντος οικισμού ΜΥΤΙΚΑ, καθώς και η αναθεώρηση του.
(iii) Να κατασκευασθεί στη Δυτική παραλία του ΜΥΤΙΚΑ τουριστικό αγκυροβόλιο (μαρίνα), με πλωτές εξέδρες, με κατεύθυνση την ανάπτυξη του θαλάσσιου (ιστιοπλοϊκού) τουρισμού και την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Το κόστος του έργου είναι μικρό λόγω της φύσης του (πλωτό), έχει ελάχιστη επιρροή στο περιβάλλον και με πλωτούς κυματοθραύστες που θα προστατεύεται το λιμάνι, θα προστατευθεί παράλληλα και όλο το παραλιακό Δυτικό μέτωπο του οικισμού από την καταστροφική μανία των κυματισμών του χειμώνα (ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 3). Κάθε επιμονή στην προσπάθεια συνέχισης κατασκευής της παράνομης επέκτασης του ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ είναι μάταιη και δεν πρόκειται να τελεσφορήσει.

στ) Τέλος, ένα πολύ σημαντικό έργο για την ΑΛΥΖΙΑ αποτελεί η ολοκλήρωση του κτιρίου και η πλήρης λειτουργία του Κέντρου Υγείας ΜΥΤΙΚΑ. Για την απομονωμένη περιοχή μας, αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης και πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα η ολοκλήρωση και στελέχωση του. Δυστυχώς όμως, χωρίς καμία αντίδραση της Δημοτικής Αρχής, βαίνουμε προς κατάργηση του ΚΥ ΜΥΤΙΚΑ.
Δεν παραγνωρίζουμε βέβαια την ανάγκη και άλλων μικρότερων έργων για την ανάπτυξη της ΑΛΥΖΙΑΣ, όπως την κατασκευή ΑΘΛΗΤΙΚΟΎ ΚΕΝΤΡΟΥ, μεταφορά ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ ΜΥΤΙΚΑ, διαπλάτυνση και διαμόρφωση διαδημοτικής οδού ΜΥΤΙΚΑ-ΚΑΝΔΗΛΑΣ-ΒΑΡΝΑΚΑ, κατασκευή νέου Βρεφονηπιακού Σταθμού, κατασκευή Δημοτικού Σχολείου – Νηπιαγωγείου ΜΥΤΙΚΑ, ανάπλαση παραλιακής ζώνης οικισμού ΜΥΤΙΚΑ κλπ. Πιστεύουμε ότι μπορεί να επιδιωχθεί η, παράλληλη με τα σπουδαιότερα έργα, κατασκευή τους.
Τα παραπάνω έργα πρέπει κατά την άποψη μας να αποτελέσουν τον άμεσο στόχο της προσεχούς Δημοτικής Αρχής για την Δ.Ε. ΑΛΥΖΙΑΣ. Είναι κομβικής και στρατηγικής σημασίας για την αναβάθμιση της περιοχής και το πέρασμα σε μια νέα εποχή.
Για να γίνουν τα παραπάνω, χρειάζεται ο άμεσος σχεδιασμός τους και η ανάθεση και έγκριση των αντίστοιχων μελετών. Χρειάζεται χρόνος (πάνω από 4 χρόνια για μερικές από αυτές), αλλά η ύπαρξη ώριμων μελετών και αδειών είναι ο μοναδικός τρόπος να γίνουν τα παραπάνω έργα, δοθέντος ότι πρέπει να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα για να κατασκευασθούν. Πιστεύει κανείς ότι οι αντίπαλοι μας έχουν τη βούληση, την ικανότητα και τον συνδυασμό (πρόσωπα) για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τα παραπάνω έργα; Η μέχρι τώρα πολιτεία τους (αυτοί κυβερνούν τα τελευταία 20 χρόνια) το αντίθετο ακριβώς σηματοδοτεί.

Γι΄αυτό χρειάζεται μια νέα Δημοτική Αρχή με όραμα, σχέδιο, ικανότητα και πολιτική βούληση για να τα υλοποιήσει.
Η ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ν. ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
ΜΥΤΙΚΑΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
ΤΗΛ: 2640-81284
FAX: 2640-81184
KIN: 6974-896080
E MAIL: gnpournaras@tee.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πες μας την άποψή σου: