ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ
ΑΣΤΑΚΟΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ Τ.Κ. 300 06
Πληροφορίες : Παναγιώτης Χολής 6977429865
ΘΕΜΑ : ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕ ΚΑΥΣΗ L.P.G. ( ΜΕΙΓΜΑ ΒΟΥΤΑΝΙΟΥ – ΠΡΟΠΑΝΙΟΥ )
Η προώθηση της επένδυσης της Quatar Petroleum στην Ναυτική Βιομηχανική περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ) Αστακού Αιτωλοακαρνανίας με την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) δίνει την δυνατότητα εγκατάστασης δύο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής (505 MW έκαστη) συνολικής ισχύος 1010 MW με πρώτη ύλη υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (Liquified Petroleum Gas, LPG). Το αέριο αυτό θα μεταφέρεται από το Κατάρ στο λιμάνι του Αστακού με πλοία και θα αποθηκεύεται στις εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν στην περιοχή. Η διακίνηση θα πραγματοποιείται με περισσότερα από πενήντα δρομολόγια κρυογονικών δεξαμενοπλοίων ετησίως που θα αποθηκεύουν επτά δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (7.000.000.000 m3) ετησίως σε πλήθος δεξαμενών συνολικού όγκου 300.000 κυβικών μέτρων. Σ’ αυτές προστίθενται άλλες δύο δεξαμενές 125.000 κυ. Μέτρων έκαστη συνολικού όγκου 250.000 κυβ. μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (Υ.Φ.Α. γνωστού ως Liquified Natural Gas, LPG).
Οι κατωτέρω υπογράφοντες επιστήμονες και κάτοικοι του Αστακού επισημαίνουμε την επικινδυνότητα της εγκατάστασης μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 1010 MW με πρώτη ύλη το υγρό πετρ. αέριο. Πουθενά στο κόσμο δεν λειτουργεί μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με βάση το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο λόγω επικινδυνότητας. Αναφέρουμε ότι το 1984 στο Σαν Χουάν του Μεξικού η έκρηξη σε δεξαμενή υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου προκάλεσε περισσότερους από 600 νεκρούς, 5.400 τραυματίες και ζημίες που υπερέβαιναν τα 31 εκατ. Δολλάρια Και αν κάποιοι ισχυριστούν ότι η τεχνολογία από τότε βελτιώθηκε αναφέρουμε ότι το 2009 σε έκρηξη βαγονιού τραίνου που μετέφερε υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο στην Τοσκάνη της Ιταλίας προκάλεσε 16 νεκρούς και περισσότερους από 30 τραυματίες και ανυπολόγιστες ζημιές. Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε δεν λειτουργούν πουθενά στον κόσμο τέτοια εργοστάσια. Αυτό που αναφέρθηκε ότι υπάρχουν μόνο τρία εργοστάσια στον κόσμο ένα στο Πακιστάν των 775 MW και άλλα δύο στην Ιαπωνία των 1245 MW και 3600 MW και αυτό δεν είναι σωστό. Διότι το εργοστάσιο στο Πακιστάν δεν λειτουργεί τα δε άλλα δύο εργοστάσια στην Ιαπωνία έχουν κατασκευασθεί με προδιαγραφές λειτουργίας με υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο αλλά χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η υπουργός ΠΕΚΑ είχε δηλώσει ότι δεν θα υπέγραφε παρά μόνο όταν υπήρχε πλήρης βεβαιότητα ότι απόλυτη ασφάλεια λειτουργίας υπήρχε σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας. Παρήγγειλε μάλιστα στην ΔΕΠΑ και σε ξένο οίκο μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κυρίως επικινδυνότητας. Τέτοιου είδους μελέτες δεν υπάρχουν πως λοιπόν υπεγράφη η ΚΥΑ; Σύμφωνα με το υπάρχοντα σχεδιασμό το 70% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα διοχετεύεται μέσω καλωδίων στην Ιταλία. Το ερώτημα εύλογο, γιατί η εγκατάσταση δεν γίνεται στην Ιταλία ; η απάντηση απλή ουδέποτε η Ιταλία θα δεχόταν την εγκατάσταση μονάδας τόσο μεγάλης επικινδυνότητας στο έδαφος της.
Η υπό εγκατάσταση μονάδα ηλεκτροπαραγωγής πέραν της επικινδυνότητας θα προκαλέσει και σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οξείδια του αζώτου, μονοξείδιο του άνθρακα, μικροσωματίδια, καπνός και οι ονομαζόμενοι « επικίνδυνοι αέριοι ρύποι » , «Hazardons Air Pollutants, HAP» και θερμική ρύπανση θα μολύνουν την ατμόσφαιρα, το θαλάσσιο περιβάλλον και τις γεωργικές καλλιέργειες της περιοχής.
Η Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφέρει ότι : επί 24ωρου βάσεως θα υπάρχουν συνεχείς και αδιάκοπες αρνητικές επιπτώσεις στο τοπίο, στο έδαφος, στα επιφανειακά νερά, στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον, στο θαλάσσιο περιβάλλον, στο Ακουστικό περιβάλλον και την βιομηχανική ασφάλεια.
Οι κάτοικοι του Αστακού δεν θέλουν η περιοχή τους να γίνει ενεργειακό κέντρο λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της επικινδυνότητας της εν λόγω μονάδας. Οι κάτοικοι Δήμου Αστακού και του νομού Αιτωλοακαρνανίας οραματίζονται ένα εμπορικό, διαμετακομιστικό λιμάνι, με ήπιες μορφές ανάπτυξης, όπως αυτό προβλέπεται από την Κ.Υ.Α 2545/97 ώστε στην ευρύτερη περιοχή να μπορούν να αναπτυχθούν οι βιολογικές καλλιέργειες, να γίνει πράξη η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, να αναπτυχθεί παραπέρα ο κλάδος της κτηνοτροφίας, του τουρισμού, του αγροτουρισμού και να αναδειχθεί ο φυσικός και πολιτισμικός πλούτος της περιοχής. Γι’ αυτό το όραμα θα αγωνισθούν. Εξ άλλου μετά το αποτυχημένο εγχείρημα της άλλοτε Ε.Τ.Β.Α το 1984 για την δημιουργία στο Πλατυγιάλι Αστακού της πρώτης στην Ελλάδα ΝΑυτιλιακής Βιομηχανικής Περιοχής και της απαίτησης των φορέων και των κατοίκων του νομού της Αιτωλοακαρνανίας για την μετατροπή της σε εμπορικό λιμάνι, η πολιτεία με έργα που έγιναν μετά το 2000 ύψους 44 δις δραχμών έχει μετατρέψει τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ σε ένα σύγχρονο λιμάνι – διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου με θεσμοθετημένη ελεύθερη ζώνη εμπορίου και βιομηχανίας. Κάθε άλλη επένδυση που αντιστρατεύεται την παραπάνω χρήση του λιμανιού όπως στο παρελθόν ο λιθάνθρακας σαν πρώτη ύλη για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τώρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με πρώτη ύλη το LPG θα βρει και πάλι τον λαό και τους φορείς της περιοχής αντίθετους.
ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ .
Υπογράφω υπέρ της κίνησης πολιτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚίτσαλη Βασιλική,Φιλόλογος
sygrousi.blogspot.com